14.03.2024

TAALERI OYJ                       PÖRSSITIEDOTE                 14.3.2024 KLO 11.00

Taaleri Oyj:n vuosikertomus 2023 julkaistu

Taaleri Oyj on julkaissut tänään vuosikertomuksen 2023, joka on saatavilla yhtiön verkkosivuilla osoitteessa https://www.taaleri.com/sijoittajat/raportit-ja-esitykset. Vuosikertomus sisältää hallituksen toimintakertomuksen ja tilinpäätöksen, johon kuuluu konsernitilinpäätös ja emoyhtiön tilinpäätös. Vuosikertomus sisältää GRI-standardeja soveltavan vastuullisuusraportin. Lisäksi Taaleri on julkaissut tänään erikseen selvityksen hallinto- ja ohjausjärjestelmästä sekä toimielinten palkitsemisraportin vuodelta 2023.

Tilinpäätös julkaistaan European Single Electronic Format (ESEF) raportointivaatimusten mukaisesti. Tilinpäätöksen sisältävä vuosikertomus on saatavilla erillisenä XHTML-tiedostona, jossa konsernitilinpäätöksen päälaskelmat ja liitetiedot on merkitty XBRL-merkeillä. Tilintarkastusyhteisö Ernst & Young on toimittanut riippumattoman kohtuullisen varmuuden antavan varmennusraportin Taalerin laatimasta ESEF-tilinpäätöksestä. Varmennustoimeksianto on suoritettu kansainvälisen ISAE 3000 -varmennustoimeksiantostandardin mukaisesti.

Kaikki dokumentit ovat tämän tiedotteen liitteenä ja yhtiön verkkosivuilla osoitteessa https://www.taaleri.com/yritysvastuu/dokumenttiarkisto. Taaleri ei julkaise raportteja painetussa muodossa.

Taaleri Oyj

Lisätietoja:
Toimitusjohtaja Peter Ramsay, puh. 050 343 7493, peter.ramsay@taaleri.com

Jakelu:
www.taaleri.com

Taaleri lyhyesti

Taaleri on pohjoismainen pääomarahastoyhtiö ja sijoittaja, joka keskittyy teollisen mittakaavan liiketoimintamahdollisuuksiin bioteollisuudessa ja uusiutuvassa energiassa. Luomme arvoa sekä hallinnoimiemme varojen että suorien sijoitustemme kautta yhdistämällä laajan osaamisen, syvällisen asiantuntemuksen, yrittäjyyden ja pääoman. Allekirjoitimme vuonna 2010 YK:n vastuullisen sijoittamisen periaatteet (UNPRI), ja liityimme vuonna 2021 Net Zero Asset Managers -aloitteeseen. Taalerin visio on tulla bioteollisuudessa ja uusiutuvassa energiassa yhdeksi johtavista kansainvälisesti toimivista sijoittajista.

Taalerilla on pääomarahastoissaan ja kanssasijoituksissaan hallinnoitavia varoja 2,6 miljardia euroa, ja yhtiön palveluksessa on noin 120 henkeä. Taaleri Oyj on listattu Nasdaq Helsingissä.

www.taaleri.com

Group Controller & IR Elina Lintuala, puh. 040 573 8849, elina.lintuala@taaleri.com

« Takaisin: Ajankohtaista

Edellinen